Υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης
Κατατέθηκε στη Βουλή από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ το σχέδιο νόμου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης της μελέτης, κατασκευής, συντήρησης και εκμετάλλευσης της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης, που υπογράφηκε στις 31 Οκτωβρίου 2006, μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της «Θερμαϊκή οδός ΑΕ». Παρ' όλες τις αντιδράσεις του λαού της πόλης και τις τόσες κινητοποιήσεις, τα «μεγάλα έργα» και τα «μητροπολιτικά όνειρα» της κυβέρνησης και του δήμου, χέρι χέρι μπαίνουν στην τελική ευθεία. Στο σχέδιο νόμου επιχειρούνται κάποιες χωρίς ιδιαίτερη ουσία μικροβελτιώσεις, που σε τίποτα δεν αναιρούν τις μέχρι τώρα τεχνικές, αισθητικές, περιβαλλοντικές, πολεοδομικές αντιρρήσεις, μα πάνω από όλα το πολιτικό σκέλος της κατασκευής και εκμετάλλευσης του έργου. Για μια ακόμα φορά τονίζουμε ότι πρώτη φορά επιχειρούνται διόδια διέλευσης και κυκλοφορίας μέσα στην ίδια την πόλη της Θεσσαλονίκης, εγκαινιάζοντας μια τακτική χαρατσώματος που έχει μόνο αρχή και καθόλου τέλους. 0,93 ευρώ ορίσθηκε τιμή-αφετηρία για το έτος 2003, με αναπροσαρμογή κάθε χρόνο με βάση τον επίσημο πληθωρισμό. Αυτό σημαίνει ότι το 2011, που θεωρητικά θα λειτουργήσει η υποθαλάσσια, η τιμή των διοδίων θα διαμορφωθεί γύρω στα 2 ευρώ.
Μέχρι στιγμής έχουν κατατεθεί τρεις προσφυγές και μια αίτηση ακύρωσης του έργου και θα γίνονται προσφυγές «εναντίον όποιας απόφασης εκδίδεται για την υποθαλάσσια». Αυτά από τη μεριά της κίνησης πολιτών κατά της υποθαλάσσιας, ενώ από την άλλη μεριά ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Καλατζής και ο δήμαρχος Παπαγεωργόπουλος δηλώνουν ότι «όσες προσφυγές κι αν κατατεθούν δεν θα αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα για την υποθαλάσσια αρτηρία».
Είναι φανερή η πρόθεση για την ολοκλήρωση του έργου παρά και ενάντια στη γενική κατακραυγή, από την άλλη επίσης φανερό είναι ότι η γραμμή αντιπαράθεσης με τα σχέδια κυβέρνησης-μεγαλοεργολάβων, ξεκομμένη τελείως από το πολιτικό της περιεχόμενο, εξαντλείται σε σειρά δικαστικών και διοικητικών ενεργειών, με το λαό της πόλης στο περιθώριο. Τέτοιες τακτικές δεν εγγυώνται την ανατροπή των αντιλαϊκών σχεδίων του κεφαλαίου. Μόνο η μαζική και αγωνιστική κινητοποίηση του λαού της Θεσσαλονίκης μπορεί να βάλει φραγμό στην κατασκευή της υποθαλάσσιας. Και ο λαός της Θεσσαλονίκης έδειξε πολλές φορές στο παρελθόν και το μπόι του και τη φωνή του, όταν δεν μπλοκάρεται από τους φορείς της υποτέλειας, της συνδιαλλαγής και του συμβιβασμού.
Το ιστολόγιο της Προλεταριακής Σημαίας παύει να λειτουργεί. Από αυτό το Σαββατοκύριακο συγχωνεύεται με την ιστοσελίδα του ΚΚΕ(μ-λ) σε μια νέα κοινή ιστοσελίδα της οποίας η διεύθυνση θα είναι η http://www.kkeml.gr/.