Το ιστολόγιο της Προλεταριακής Σημαίας παύει να λειτουργεί. Από αυτό το Σαββατοκύριακο συγχωνεύεται με την ιστοσελίδα του ΚΚΕ(μ-λ) σε μια νέα κοινή ιστοσελίδα της οποίας η διεύθυνση θα είναι η http://www.kkeml.gr/.

13 Ιουλ 2008

Ολο και λιγότεροι οι πρωτοετείς στις σχολές με αντίκρυσμα

Με τη λήξη των πανελλαδικών εξετάσεων και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, οι 90.500 φετινοί υποψήφιοι -3.500 λιγότεροι από πέρσι- βρίσκονται στη διαδικασία συμπλήρωσης μηχανογραφικών και αναμένουν τις φετινές βάσεις εισαγωγής. Σύμφωνα με τους αριθμούς εισακτέων που ανακοίνωσε το ΥΠΕΠΘ τον περασμένο Μάρτιο, 39.200 εισάγονται σε ΑΕΙ, 43.400 στα ΤΕΙ και άλλες 4.000 περίπου στις στρατιωτικές και εκκλησιαστικές σχολές.
Ο ρυθμιστικός παράγοντας της βάσης του 10 θα παίξει και φέτος το ρόλο του, με τις εκτιμήσεις για τον αριθμό των υποψηφίων που δεν θα εισαχθούν επειδή έγραψαν κάτω από τη βάση να κυμαίνεται από 8.000 έως 10.000.
Οι φετινοί υποψήφιοι έρχονται και πάλι αντιμέτωποι με την πολιτική που χρόνια εφαρμόζει το σύστημα στη μετάβαση από τη δεύτερη στην τρίτη βαθμίδα. Η φετινή ποιοτική διαφορά είναι ότι το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται ήδη σε τροχιά αλλαγών, για τις οποίες ετοίμασε το έδαφος με την ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων λίγους μήνες πριν. Η συνολική αύξηση των θέσεων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι ουσιαστικά ψευδής, αφού αφορά περιφερειακά τμήματα και κυρίως των ΤΕΙ, εκείνα δηλαδή στα οποία τα τελευταία χρόνια συνηθίζεται να μένουν κενές θέσεις λόγω της βάσης του 10. Αν οι προθέσεις του υπουργείου σε σχέση με τον καθορισμό του αριθμού εισακτέων υλοποιηθούν, τότε θα έχουμε μπροστά μας ένα ακόμη χειρότερο τοπίο.
Η συζήτηση που γίνεται κάθε χρόνο τέτοια εποχή, αναπόφευκτα οδηγεί και στη συζήτηση για το σε ποια τρίτη βαθμίδα μπαίνουν οι μαθητές, σε ποιες σχολές και με τι επαγγελματικά δικαιώματα. Ουσιαστικά δηλαδή, το πόσοι τελικά από τους ήδη λίγους εισακτέους μπαίνουν σε μια πορεία που τους εξασφαλίζει καλύτερους όρους για το μέλλον. Αλλά και κοντά σ’ αυτό, το σε ποιους δαιδάλους των μεταδευτεροβάθμιων ιδρυμάτων μπλέκουν όσοι δεν τα κατάφεραν, αν και ποια επαγγελματικά δικαιώματα τους εξασφαλίζονται ή κάτω από ποιες συνθήκες διοχετεύονται απευθείας στην αγορά εργασίας.
Οι απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω μπορούν να δοθούν μόνο κάτω από το πρίσμα του ταξικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης και του ρόλου που παίζει σ’ αυτό το σύστημα. Και οι μαθητές μπορούν να δώσουν τη δική τους απάντηση με την πάλη τους για την υπεράσπιση του δικαιώματος στις σπουδές.