Το ιστολόγιο της Προλεταριακής Σημαίας παύει να λειτουργεί. Από αυτό το Σαββατοκύριακο συγχωνεύεται με την ιστοσελίδα του ΚΚΕ(μ-λ) σε μια νέα κοινή ιστοσελίδα της οποίας η διεύθυνση θα είναι η http://www.kkeml.gr/.

18 Σεπ 2011

Απόφαση του Γραφείου Σπουδάζουσας του ΚΚΕ(μ-λ) για τις φοιτητικές κινητοποιήσεις

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΣ - ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ
1. Το Γραφείο Σπουδάζουσας χαιρετίζει τις μαχητικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις των φοιτητών που με αποφασιστικότητα, πριν ακόμη τελειώσουν οι διακοπές, υιοθέτησε η συντριπτική πλειοψηφία των σχολών ΑΕΙ-ΤΕΙ ώστε να ανατραπεί ο σκοταδιστικός-ταξικός νόμος πλαίσιο που ψήφισε το σύνολο των αντιδραστικών δυνάμεων που διαφεντεύουν τις τύχες λαού και νεολαίας.
2. Οι εργαζόμενοι και η νεολαία βρίσκονται μπροστά σε έναν ταξικό πόλεμο εξάλειψης κάθε κατάκτησης και δικαιώματος εκ μέρους των ιμπεριαλιστών και του ξένου και ντόπιου κεφαλαίου. Στόχος: εργαζόμενοι και κυρίως νεολαίοι χωρίς μέλλον, έτοιμοι να οδηγηθούν στα κάτεργα των «ζωνών εξαθλίωσης» που ετοιμάζει η κυβέρνηση να δωρίσει στους ιμπεριαλιστές. Υποσχόμενη μια προοπτική ανάμεσα στην εξαθλίωση και την επιβίωση, την απασχολησιμότητα και την ανεργία, τον ανταγωνισμό και την αλληλοϋπονόμευση.

3. Η πολιτική αυτή, όποια ονομασία και να παίρνει (παγκοσμιοποίηση, νεοφιλελευθερισμός, μνημόνιο, μεσοπρόθεσμο, ακόμη και κεϊνσιανισμός), έχει το αυτό και εξίσου αντιδραστικό περιεχόμενο. Τη μεταφορά της κρίσης του συστήματος -που κάθε άλλο παρά σε οικονομικό επίπεδο περιορίζεται, αλλά πρόκειται για αναδιανομή σφαιρών επιρροής και νεοαποικισμό του πλανήτη- στις εξαρτημένες και ασθενέστερες χώρες και κυρίως στους εργαζόμενους, την εργατική τάξη, στις νέες γενιές.

4. Πρόκειται λοιπόν για μια σταθερή πολιτική επιλογή και επιβολή των ιμπεριαλιστικών χωρών, που δεν επιδέχεται διόρθωση, επαναπροσδιορισμό ή επιστροφή σε «καλύτερες μέρες». Επιδιώκει την εκ βάθρων ανατροπή των ταξικών συσχετισμών και τον επαναπροσδιορισμό όλων των ταξικών και κοινωνικών σχέσεων κάτω από την απόλυτη κυριαρχία των δυνάμεων της εκμετάλλευσης και της βαρβαρότητας.
5. Ο νέος νόμος πλαίσιο, σε συνέργεια με το «νέο σχολείο» καθώς και το σύνολο της αντι-εκπαιδευτικής πολιτικής της τρόικας και των ντόπιων πολιτικών της εκφραστών, έρχεται να προσαρμόσει την παρεχόμενη εκπαίδευση στα νέα ταξικά και ιμπεριαλιστικά δεδομένα. Να ανακόψει τη «δημόσια-δωρεάν» ροή της νεολαίας προς τις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες και να εμπεδώσει στους μαθητές-σπουδαστές τις νέες εργασιακές και μορφωτικές σχέσεις που θα ισχύουν σε επίπεδο κοινωνίας. Λίγοι και εκλεκτοί στις ανώτατες βαθμίδες, λιγότερο μορφωμένη η πλειοψηφία και η μεγάλη μάζα που θα απορρίπτεται ακόμη και από τη μέση εκπαίδευση στην παραγωγή. Φτηνά εργατικά χέρια, καμία σταθερότητα ακόμη και σε ευκαιριακή απασχόληση, κανένα δικαίωμα, πλήρης ανταγωνισμός. Ο ρόλος αυτός τόσο στη ροή όσο και στην ιδεολογική-μορφωτική παρέμβαση του σχολείου αλλά και των ανώτατων ιδρυμάτων ήταν πάντα αυτός και με αυτή την έννοια δεν έγιναν τώρα «το σχολείο και τα ΑΕΙ-ΤΕΙ της αγοράς», αλλά πάντα αυτήν εξυπηρετούν σε μια ταξική καπιταλιστική κοινωνία.
6. Η σύμπηξη του μαύρου αντιδραστικού μπλοκ κατά την ψήφιση του ν.π. καταδεικνύει την αποφασιστικότητα και την πλήρη συμφωνία όλων αυτών ως προς την πολιτική που θα πρέπει να ακολουθηθεί ώστε να υλοποιηθεί ο νόμος. Αυτό οφείλουν να το λάβουν υπόψη οι αγωνιζόμενοι φοιτητές τόσο για τη διάρκεια του αγώνα που απαιτείται όσο και για να γνωρίζουν ποιοι είναι οι εχθροί και ποιοι οι φίλοι ή και "φίλοι" στον αγώνα τους.
7. Ετσι, η σημερινή στάση των ΔΑΠ-ΠΑΣΠ θα πρέπει να ερμηνευτεί με τα πραγματικά συμφέροντα που εξυπηρετούν εδώ και χρόνια αυτές οι δυνάμεις και όχι με τις ευκαιριακές αγωνιστικές κορόνες. Κάτι που οφείλεται σε εξυπηρέτηση καθηγητικών συμφερόντων, απώλεια συνδιοικητικών προνομίων αλλά και διασφάλιση μιας εκλογικής πελατείας. Γρήγορα -η ΔΑΠ ήδη διαφοροποιήθηκε- με βάση τη στάση και του καθηγητικού κομματιού που αναζητεί νέες ισορροπίες και ρόλους- θα βρεθούν ενάντιοι στη θέληση των φοιτητών για ανατροπή του νόμου. Πρόκειται για αντιδραστικές δυνάμεις που θα πρέπει να απομονωθούν και όχι να επιζητείται η συγκατάβασή τους στα πλαίσια, καλλιεργώντας αυταπάτες για... κινηματικές διαφοροποιήσεις και για τη διασφάλιση πλειοψηφιών. Μόνο η αντιπαράθεση μπορεί να επιβάλει τέτοιες διαφοροποιήσεις .
8. Καμία αυταπάτη δεν πρέπει να καλλιεργείται σχετικά με το ρόλο της παιδείας και πιο συγκεκριμένα των ΑΕΙ ότι δήθεν μπορεί να υπάρξει μια άλλη πολιτική και στάση που θα επιτρέπει στην παιδεία, στην έρευνα, την τεχνολογία και την επιστήμη να υπηρετούν... λαϊκές ανάγκες ή να συμβάλουν σε μια... λαϊκή ανάπτυξη. Να αποκτήσουν δηλαδή αταξικό ή υπερταξικό ρόλο και μάλιστα αυτό να προβάλλεται από αριστερή μπάντα ως «ο άλλος δρόμος της ανάπτυξης» (βλέπε ανακοίνωση ΚΝΕ 7/9).
9. Κύριος και καθοριστικός στόχος που θα πρέπει να κυριαρχήσει στις ΓΣ θα πρέπει να είναι η ανατροπή του ν.π. του μνημονίου. Το εύρος του αντιδραστικού μπλοκ που τον στηρίζει καθώς και οι συνθήκες συνολικής επίθεσης που αντιμετωπίζει ο λαός επιβάλλουν σε κάθε προοδευτικό, δημοκράτη φοιτητή την ολόπλευρη συσπείρωση του φ.κ. σε έναν παρατεταμένο αγώνα για να ανατραπεί ο ν.π. Απόψεις που προσπαθούν να προωθήσουν «βελτιώσεις» αλλά και εκείνες που θεωρούν ψηφισμένο το νόμο και άρα απομένει η «μη εφαρμογή» του αποπροσανατολίζουν αυτόν τον αγώνα και δημιουργούν ηττοπάθεια και αυταπάτες. Είναι οι ίδιες δυνάμεις που απαξιώνουν τη μαζική πάλη, προβάλλοντας ως διέξοδο την εκλογική ενίσχυση του κομματικού τους φορέα, «ξεχνώντας » για άλλη μια φορά την ήττα που υπέστησαν οι ίδιες απόψεις τόσο παλιότερα σε ανάλογη περίπτωση (ν. 815) όσο και στις μετέπειτα κινητοποιήσεις (προηγούμενοι ν.π., άρθρο 16) όπου η... μη εφαρμογή κατέληξε σε ακόμη μεγαλύτερη αποθράσυνση των κυβερνητικών επιδιώξεων.
10. Το αίτημα της κατάργησης του ν.π. θα πρέπει να πλαισιώνεται τόσο από την ανάδειξη επιμέρους πλευρών του (δίδακτρα, σίτιση-στέγαση, διαγραφές, βιβλία, κύκλοι σπουδών, εντατικοποίηση, πιστωτικές μονάδες κ.λπ.) όσο και από την ιδιαίτερη προβολή της υπεράσπισης του ασύλου ως λαϊκής κατάκτησης που καμία απόφαση, διοικητική ή κυβερνητική, δεν μπορεί να απαλλοτριώσει. Επίσης θα πρέπει να προβληθούν τα αιτήματα που καταγράφουν τις διεκδικήσεις του φ.κ. και που επικεντρώνονται στη δημόσια και δωρεάν παιδεία, στην αντίθεση στους ταξικούς φραγμούς που δεν επιτρέπουν στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων να 'χουν πρόσβαση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, στην κατοχύρωση ενιαίων πτυχίων με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, στο δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή δουλειά, στην υπεράσπιση των δημοκρατικών κατακτήσεων (σύλλογοι, φ.κ. συνδικαλισμός).
11. Απαραίτητη προϋπόθεση για να πετύχει ο αγώνας αυτός ώστε να προκαλέσει ρήγμα στη συνολική αντιλαϊκή επίθεση του συστήματος είναι η σύνδεσή του με τους εργατικούς και λαϊκούς αγώνες που ξεσπάνε και θα ξεσπάσουν καθώς και η πολιτικοποίησή του. Το «κάτω η κυβερνητική πολιτική του μνημονίου και της τρόικας» καθώς και η σύμπηξη κοινού εκπαιδευτικού μετώπου με τους εργαζόμενους στα ιδρύματα, διαχωρίζοντας το καθηγητικό κατεστημένο, αλλά και στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης, συμβάλλουν στο να κατανοήσουν οι νέες γενιές την ανάγκη ενός μετώπου αντίστασης που θα πρέπει να οικοδομηθεί ενάντια στην πολυδιάσπαση και το συντεχνιασμό, με τα υπόλοιπα αγωνιζόμενα στρώματα, με στόχο όχι μόνο την ανατροπή αυτής της αντιδραστικής εφόδου που εξελίσσεται αλλά εν τέλει τη δημιουργία κοινωνικών και κινηματικών προϋποθέσεων για την ανατροπή του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος και την οικοδόμηση μιας νέας σοσιαλιστικής κοινωνίας.
12. Δεν νοείται σήμερα, που η ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου βρίσκεται στο επίκεντρο των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών είτε λόγω των λαϊκών εξεγέρσεων σε αραβικές χώρες, είτε με τη στρατιωτική εισβολή στη Λιβύη, είτε με την κατοχή της Παλαιστίνης, αλλά και με τους ενδοαστικούς ανταγωνισμούς γειτονικών χωρών για κυριαρχία σε ενεργειακές πηγές και οδούς, το φ.κ. να μην ενώσει τη φωνή του με τους νεολαίους της Αιγύπτου και της Τυνησίας, με τις γενιές των Παλαιστινίων που ανδρώνονται στα οδοφράγματα, με τους λαούς που αγωνίζονται ενάντια στους νέους πολέμους που ετοιμάζονται, με τις εξεγερτικές διαθέσεις μεγάλων τμημάτων νεολαίας που τους οδηγεί ο καπιταλισμός σε κοινωνικές χωματερές, όπως πρόσφατα στο Λονδίνο.
13. Για να μπορέσει να προχωρήσει αλλά και να αντέξει στα πολλαπλά ανοικτά και συγκαλυμμένα χτυπήματα που θα δεχτεί αυτός ο αγώνας θα πρέπει, απέναντι σε ένα συσπειρωμένο αντιδραστικό μπλοκ, να αντιπαρατεθεί η κοινή δράση των φοιτητών με αποσαφηνισμένους στόχους και κλιμάκωση των δράσεών του. Η κοινή δράση μπορεί να εκφραστεί τόσο στις κινητοποιήσεις όσο και στα πλαίσια που υιοθετούνται από τις ΓΣ. Βασική προϋπόθεση, η διάθεση για κατανόηση και η ανοχή στις διαφορετικές απόψεις και η σύγκλιση στην ανάδειξη μέσα από ανοικτές διαδικασίες των αιτημάτων που προωθούνται χωρίς να χαώνουν τον πραγματικό στόχο. Κάτι τέτοιο προφανώς δεν μπορεί να σημαίνει η απαίτηση για υιοθέτηση του συνολικού προγράμματος φορέων και παρατάξεων και η λογική του συρσίματος σε προαποφασισμένες απόψεις που επιβάλλονται στη βάση εκλογικών καταγραφών.
14. Ηδη καταγράφονται διαφορετικές απόψεις που αναπτύσσονται μέσα στις ΓΣ από τις δυνάμεις που υιοθετούν το στόχο της ανατροπής του ν.π. και που θα ήταν θετικό, για την ισχυροποίηση του μετώπου πάλης, να αντιπαρατεθούν στα μπλοκ αντικατάληψης που συγκροτούνται και να καταφέρουν να συγκλίνουν. Από κάποιες δυνάμεις προτάσσεται αντί της κινηματικής διαδικασίας μια μετατόπιση του πεδίου αναφοράς των φοιτητών στο γήπεδο των εκλογών, όπου ακόμη και με τις πολιτικές δυσχέρειες που αντιμετωπίζει το σύστημα εξακολουθεί να ελέγχει και να χειραγωγεί σε ικανό βαθμό. Ως προμετωπίδα και προαπαιτούμενο του πραγματικού στόχου προβάλλεται το «κάτω η κυβέρνηση» καθώς και ένα σύνολο αιτημάτων (έλεγχος του χρέους, διαχείριση παραγωγής, τραπεζών και φόρων) που αναδεικνύει έναν ουτοπικό «φιλολαϊκό έως αριστερό» κυβερνητισμό που θέλουν να καλλιεργήσουν κάποιοι πολιτικοί χώροι (ΑΡΕΝ, ΕΑΑΚ) που ανάγουν ως κυρίαρχη, από παραπλήσιο δρόμο με αυτόν του ΚΚΕ, την επιδίωξη εκλογών για να πέσει ο νόμος. Αυτό μάλιστα βαφτίζεται «πολιτικοποίηση» του αγώνα και φτάνει σε βαθμό υιοθέτησης κοινών πλαισίων ενίοτε με την ανοχή και της ΠΑΣΠ. Το παράδοξο είναι ότι η «πολιτικοποίηση» αυτή επιτρέπει τη σύγκλιση δυνάμεων φιλοΕΕ με σφόδρα αντι ΕΕ παρατάξεις την ίδια ώρα που αναγνωρίζεται ότι βασικός παράγοντας στην επιβολή αυτού του εκτρωματικού νόμου είναι η ΕΕ και οι αποφάσεις της. Απ’ την άλλη, δεν επιδεικνύεται η ίδια ανοχή με δυνάμεις όπως οι Αγωνιστικές Κινήσεις που αντιπαλεύουν την αντιλαϊκή πολιτική αλλά δεν επιλέγουν την αναχώρηση του αγώνα από τις σχολές και τη μεταφορά του στα εκλογικά τμήματα.
15. Η σπουδάζουσα του ΚΚΕ(μ-λ) καλεί κάθε προοδευτικό φοιτητή/σπουδαστή να ενισχύσει με κάθε τρόπο αυτόν το μεγαλειώδη αγώνα που ξεκινάει στις σχολές ώστε να αντραπεί ο νόμος-έκτρωμα που ψηφίστηκε, εμμένοντας στο «νόμος είναι το δίκιο των κινημάτων» κόντρα στις απόψεις νομιμοφροσύνης και υποταγής με αριστερό περιτύλιγμα που προωθούνται. Τους καλεί να στηρίξουν πλαίσια που προβάλλουν αιτήματα που ενισχύουν και διατηρούν τον αγώνα και τον αποφασιστικό ρόλο των φοιτητών και των ΓΣ τους, κόντρα σε «βαθιές κυβερνητικές» πλατφόρμες που «εξαφανίζουν» το επίδικο των κινητοποιήσεων. Ηδη στις κινητοποιήσεις για το άρθρο 16 όσο και για τον προηγούμενο ν.π. οι δυνάμεις αυτές έδειξαν πόσο πιστεύουν στο κίνημα, πώς το χρησιμοποιούν και πόσο εύκολα το ξεπουλάνε για να καταθέτουν τις προτάσεις τους στη Βουλή, να ζητάνε δημοψηφίσματα και να το αντικαταβάλλουν μπροστά στο ενδεχόμενο να στηθούν κάλπες.
Κι αν μεν η ΑΡΕΝ αποδέχεται απροκάλυπτα ότι το αίτημα «κάτω η κυβέρνηση» σημαίνει πάμε σε εκλογές για μια φιλολαϊκή κυβέρνηση, οι απόψεις που καμουφλάρονται ότι υπονοούν «πτώση από τα κάτω και αριστερά» αποκαλύπτονται όταν στο πρόγραμμά τους μιλάνε για «αντιφατικές φιλοαριστερές κυβερνήσεις» που μπορεί να προκύψουν με επανειλημμένες εκλογές λόγω αστάθειας και που πρέπει να αντμετωπιστούν με... σύνεση. Αλλος τρόπος πτώσης δεν υπάρχει παρά μόνο με λαϊκή εξέγερση, μόνο που αυτή δεν ψηφίζεται αλλά απλά... γίνεται.
Για άλλη μια φορά καλλιεργούνται σοσιαλδημοκρατικές αυταπάτες για κυβερνήσεις «δημοκρατικών δυνάμεων», μόνο που τώρα δεν είναι '81. Η αντιμετάθεση που επιχειρείται από την άποψη ότι για να ανατραπεί ο νόμος πρέπει να πάμε σε εκλογές απέναντι στην κινηματική λογική ότι η πάλη των μαζών είναι το κύριο και μόνο αυτή μπορεί να έχει ως συνέπεια την πτώση της κυβέρνησης δεν είναι απλά ρητορική. Είναι η ουσία του πώς εννοούν την πολιτικοποίηση και το πώς εκμεταλλεύονται το κίνημα δυνάμεις που θέλουν να αναφέρονται στην Αριστερά.
16. Η σπουδάζουσα του ΚΚΕ(μ-λ) αρνείται να συγκλίνει στο ρεύμα μετατροπής των ευρισκόμενων σε δράση φοιτητών σε διεκδικούμενους ψηφοφόρους, αρνείται να συμβάλει στους εκλογικίστικους μικροκομματικούς σχεδιασμούς που εδώ και καιρό σε κάθε κινητοποίηση προσπαθούν να επιβάλουν αυτές οι δυνάμεις.
Καλούνται οι σύντροφοι και οι συναγωνιστές που παρεμβαίνουν μέσα από τα σχήματα των Αγωνιστικών Κινήσεων να προωθήσουν στις ΓΣ καταλήψεις ανατροπής του ν.π. αλλά παράλληλα να αποκαλύψουν τους πραγματικούς πόθους κάποιων που συμμετέχουν στο μπλοκ της αντίστασης, είτε μέσα από τα κοινά πλαίσια όπου δεν υιοθετούνται τέτοιες απόψεις είτε από τα ξεχωριστά που θα επιλέξει να παρουσιάσει.
Κάτω ο νόμος πλαίσιο
Νέες γενιές αντίστασης και ανατροπής γεννιούνται σε σχολεία, σχολές, εργασιακούς χώρους.
Να τις ενισχύσουμε, να αποκαταστήσουμε τις αξίες της Αριστεράς.
Το μέλλον μας θα το χαράξουμε εμείς ενάντια στις κοινωνίες του πολέμου και της εκμετάλλευσης
11/9/2011