Μέχρι τα μέσα Οκτώβρη στο CAMP (Ευπόλιδος 4 & Απελλού 2, πλατεία Κοτζιά) θα διεξάγεται έκθεση κυρίως με εικαστικά εκθέματα αλλά και έντυπα από τη λεγόμενη Αθηναϊκή Σκηνή. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν εκθέματα από την Παράγκα του Σίμου, παρ’ ότι προγενέστερη της περιόδου, έργα του Πητ Κουτρουμπούση, του Liber κ.ά. Πολλά από τα εκθέματα αυτά ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές ή πρόκειται για προσωπικά τεκμήρια διαφόρων μορφών της περιόδου που δύσκολα θα βρει κάποιος ξανά. Επίσης στον τρίτο όροφο υπάρχουν μόνιμες προβολές έργων των Ζερβού, Ρεντζή, Κωστή Τριανταφύλλου, Φέρρη κ.ά.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού έγινε και μια σειρά από ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις-συζητήσεις πάνω σε θέματα που άπτονται του underground, με συμμετοχή ανάμεσα σε άλλους των Θανάση Ρεντζή, Τέου Ρόμβου, Νάνου Βαλαωρίτη, Βλάση Ρασσιά, Κώστα Φέρρη, Αλέξη Ταμπουρά.
Η έκθεση προβληματίζει και βάζει σε σκέψη το θεατή για τα όρια του underground κυρίως σε σχέση με το avant-garde. Κατά την άποψή μου, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έκθεσης αυτά συγχέονται. Αλλωστε και ο Θανάσης Ρεντζής κράτησε αποστάσεις από τον όρο underground όσο τον αφορά αλλά και ο ψυχεδελικός/pop-art καλλιτέχνης Στέργιος Δεληάλης (γνωστός –και- για το εξώφυλλο στο δίσκο του Δ. Σαββόπουλου, Το περιβόλι του τρελού).
Υπαρξισμός, υπερρεαλισμός, ψυχεδέλεια, pop-art, αναρχισμός, νέα κοινωνικά υποκείμενα ή μουσικά ρεύματα συνθέτουν το φάσμα των έργων που παρουσιάζονται. Ο Σίμος ο Υπαρξιστής συναντάει τον Νίκο Μπαλή κι ο Νάνος Βαλαωρίτης τον Λεωνίδα Χρηστάκη. Κοινός τόπος, η Αθήνα και οι κοινωνικές, πολιτιστικές και πολιτικές ανησυχίες που εκκινούν τη δεκαετία του ’50 και οξύνονται στις δεκαετίες ’60-70 κυρίως γύρω από κύκλους νεολαίας.
Underground; Και ναι και όχι!
Ενδιαφέρουσα που αξίζει (τουλάχιστον) μια επίσκεψη; Σίγουρα ναι!
Η πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση συνοδεύεται κι από ένα βιβλίο με ορισμένες ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις επί του θέματος από... τη διόλου underground «Athens Voice».